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Chess Mod V2


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18 réponses à ce sujet

#1 lucas

lucas

Posté 16 décembre 2003 - 03:59

:lol:  bein pour le mat on verra quand j aurrais reussi a faire avancer  mes pieces  :lol:
y aurrait pas une ame nataline qui m expliquerai comment faire pour mettre une branlee a l ia aux echec avec le plug chess?
j en ai marre de tourner autour de la table comme un c%#..
merzi :x-mas:  :mrgreen:
:silly:

#2 Duncan Imrryran

Duncan Imrryran

    Truite hors-sujet


Posté 16 décembre 2003 - 08:31

J'avais pas vu qu'il y avait une IA. On peut y jouer tout seul ?!

#3 lucas

lucas

Posté 16 décembre 2003 - 19:16

je l ai pas vue  non plus mais c est tout de meme ecrit dans le readme pas traduit pour feneantisme..... :agrue:
Ya toujour personne qui sait comment jouer aux echec dans morro?? :mrgreen:

#4 l.ien

l.ien

Posté 16 décembre 2003 - 20:22

bof... Moi les echec.... Autant sur la vraie vie, non?  :mrgreen:

#5 KriSpr0lls

KriSpr0lls

Posté 16 décembre 2003 - 20:25

Lol un Mod Echec pour quoi faire???
Nan je dec ça a l'air pas mal comme concept enfin l'IA j'ai jamais vraiment confiance......

#6 billylebegue

billylebegue

    SOP Opéra


Posté 16 décembre 2003 - 20:44

Programmer une ia d'un jeu d'échec dans morrowind ? :mrgreen: j'y crois pas trop :lol:
Retraité de Wiwiland (éviter de me contacter je réponds 5 mois après) - sur le retour pour Skyrim

#7 lucas

lucas

Posté 16 décembre 2003 - 20:57

Citation

je l ai pas vue  non plus mais c est tout de meme ecrit dans le readme pas traduit pour feneantisme..... :agrue:
Ya toujour personne qui sait comment jouer aux echec dans morro?? :mrgreen:
y a personne qui aurrait envie de le traduire car ce n est pas parce qu on adore jouer a morro et aux echec que l on doit etre 100% bilingue...
moi personnellement j ai aaaaaaaaabsolument rien compris :silly:
mais je l ai quand meme installe,on ne sais jamais....
:x-mas:  :drinking:

#8 Duncan Imrryran

Duncan Imrryran

    Truite hors-sujet


Posté 16 décembre 2003 - 22:53

fais un copier-coller de la partie du readme qui te pose problème et je regarde ce que ça dit exactement.

#9 lucas

lucas

Posté 17 décembre 2003 - 00:16

tiens...
ChessV2VF
Crée par Solaris
Converti par Lord Mortim

Ce mod permet de jouer aux échec, pour cela rendez vous à la taverne des huits plats de Balmora.
Dans cette version 2.0, il est possible de jouer contre une IA !

Voici le readme complet de l'auteur (non traduit pour cause de fainéantise :-).


ChessMod
Created by: Soralis
TravelerOfLands@yahoo.com
Version 2.0
Patch version: 1.2.0722

-------------------

New to version 2.0:

Chess AI is working and implemented.  Although due to limitations of speed and the way the system was set up, and that I used a mostly brute force system to set it up, don't expect it to be much of an opponent. :lol:  It can basically just look at it's current move, and your next move in choosing an action.  You can still choose to play player vs. player as in the first version.  When you start a new game, a menu will allow you to make a choice between player and AI for either side (so AI vs. AI is possible as well).

Made chessboard and piece movement much smoother, so pieces don't wiggle around as much trying to get into position, and so take less time to move.  And also so there's no problem with pieces or the chessboard not being able to get set up in some situations.

Chessboard and piece rotation is now better handled.  The same system that exists for the piece movement was set up for rotation as well.  It also no longer has a problem with taking longer to get aligned to an angle of 0/360.

Fixed Pawn en Passant so that only pawns can make the capture.

Added Promotion of pawns that was missing in the first version.

-------------------

Setup:

ChessV2.esp has a chessboard set up within Eight Plates in Balmora.  If you want to place a chessboard somewhere within the world, use ChessBlankV2.esp.  It has all of what's needed to use the chessboard, but hasn't modified or placed any objects within the game world.  To place a Chessboard somewhere, simply place the activator Chessboard somewhere, at any angle (even on a wall or ceiling or some odd angle if you want), and place the lights ChessBlackWin and ChessWhiteWin somewhere in the same cell.  Don't place any of the other pieces, they'll be created by the chessboard when activated, and everything will automatically align and position itself relative to the Chessboard.  Also, don't place more then one Chessboard in a cell, or it'll have problems.


Instructions:

Within the game, simply activate the Chessboard square, and all of the pieces and squares for the chessboard will be created and move themselves into position.  You can move a piece by simply activating it, and then activating the square or enemy piece you want it to move to.  Castling can be done by activating your king, and then activating one of your rooks, or vice versa.  The choice to castle will only be avalable when it's actually possible to do so.

All of the pieces within the game move using the rules of Chess.  The only exception to this is that since there's no checking for Checkmate, pieces are not prevented from moving into positions which would place their own king into check, and victory occurs when the king is actually captured.  There is a check made to see if the kings are in Check, and on a player's turn, it will only display if that player's king is in check, not if the enemy king is in check.


Use within other mods:

Feel free to use ChessBlank.esp to create a chessboard anywhere within the world, or for the purpose of another mod.  You could also merge ChessBlank.esp with your own mod, to make use of a Chessboard within that mod (you'd also have to include within it the models and textures listed below for it to work).  Or, you could make use of any of the scripting or functions in whole or in part within your own mod.  As well as modifying it for your own purposes.  Although if you do take any of these actions to create a seperate mod, please mention me or this mod somewhere within the txt or such for your mod. :lol:

Some of the functions you might find useful are moveto, rotateto, and moveplane, which can be found within the scripts for the pieces, and made use of by copying the whole blocks of code in which they occur to your own script (the local variables should be set up as floats):

moveto is used through setting up an x, y, z, coordinate within the local variables varX2, varY2, varZ2, (it need the local varialbes varX, varY and varZ as well, and for the moveto function for the pieces rather then the squares, it'll need the variables changeX, changeY, changeZ, changed, and changed2) and then setting the local variable moveto to 1 (make sure to just do this once).  When the function is complete and the object is at that position (+/- 0.5), moveto will be set to -1.  This can be quite useful, because unlike with the SetPos function within the editor, you can use variables to set the position for it to go to.

rotateto is used in a similar way, to rotate something to a particular angle on the x,y,z axis.  To set the angle to rotate to, use the local variables rotX2, rotY2, rotZ2. (it will also need rotX, rotY, and rotZ to work), then set rotateto to 1, and when the object is aligned to that angle, rotateto will be set to -1

moveplane is used to move an object a certain amount in a direction, relative to it's local direction.  So moving an object 10 in the Z direction will move it in the direction of the object's top, no matter which way that is.  This function is set up through the changeX, changeY, and changeZ local variables.  Because of the way the function is set up, it can only move in straight lines or diagonals.  This means that each of changeX, changeY and changeZ must either be 0, or equal to each other.  For example, changeX: 10 changeY: 0  changeZ: 0 would work, as would changeX:10 changeY: 10 changeZ: 0 or changeX:10 changeY: 10 changeZ:10.  But changeX: 10 changeY: 10 changeZ: 5 would not work.  The object would move, but it wouldn't end up in the position you indended it to move to.  Set the variable moveplane to 1 to start the function, and it will be set to -1 when it's done.  These variables are also required to be created: changed, changed2, dist, dist2, dist3, negX, negY, negZ, tolerance, step

Also note that these functions set loctest to -1 when they start, this is part of another function in order to test that an object is at the same location (needed when saving/loading sometimes, because the position isn't always saved it seems).  This can simply be removed from these functions (note that the moveplane function does this twice, once a the beginning of moveplane == 1, and agian just after when it == 2 )

There are other functions and bits of scripting you can feel free to use as well, although some of them may not be very well documented.



Known Issues:

If you rotate the chessboard along more then one axis, it may not end up being at the same angle in-game as it is in the editor.  This is because the editor uses a relative coordinate system, whereas the game uses an absolute one, such as if you rotate an object on the Z axis in the editor, it always rotates the object around it's top, whereas in the game, it'll rotate it around a vertical axis in the game.  This doesn't change unless you try to manipulate it, so in order to have it face the same direction as the rest of the chessboard, I adjusted it through simply "Rotate, z, 0"

When you save/load in the same cell where the Chessboard is, the victory condition lights will fail to come on.  This can be fixed by leaving the cell and saving/loading and then re-entering the cell.  This wasn't a problem when I initially went with PlaceAtPC'ed lights, but then that had the problem that the lights grew exponentially, doubling each time.

When you save/load, or enter the cell after doing so, you may see pieces or squares moving around, this is normal, and is a bit of programming to fix the problem of placed/moved things not getting saved in the right positon, and the pieces are simply moving back to their positions before the save/load.

Since I havn't set up a good way of turning pieces around to face the opposite direction, the white player's king is facing away from the other side (just rotating it on the z axis won't work, since the game uses an absolute axis, so if the chessboard was on a wall or such, then that would mean that the king would get rotated to be upside down, instead of facing the other direction, and both rotate and rotateworld rotate using the absolute axis, despite what the help file says)

Ideas for Future Versions:

Changing the models around.  Such as using resized versions of Lady Eternity's models, to have spiders or rock sprites or other such creatures moving across the board and attacking the opponent. :)  Also a possibility of releasing a version using traditional Chess pieces.  
I might also add a tutorial or information set of sorts on how pieces move, using the menu system, and the chessboard to demonstrate possible moves.


merci duncan pour ton aide :lol:  :new-bday:
(PS):c est pas ma faute si y en a autant :mrgreen:

#10 Lord Mortim

Lord Mortim

    Spontanément magique


Posté 17 décembre 2003 - 00:24

Si si, je confirme qu'il y a bien une IA implémentée dans ce mod, c'est d'ailleurs ce qui m'a impressionné dans ce mod. Pas très évoluée en fonction des limitations inhérentes au script, mais fonctionnelle quand même.

D'ailleurs, le langage script offre tout les outils algorithmiques pour le faire, la limitation étant non pas dûe à la simplicité du langage mais aux performances limitées du scripting (et au courage du programmeur qui souhaiterai se débrouiller avec les outils du scripting pour coder des structures chainées et des méthodes de recherches informées :mrgreen: ).

Quant au read me non traduit, c'était pas inclus dans le contrat. :lol:
Sans doute il fut un temps, appelé l'âge d'or,
Où l'homme pour son Dieu n'avait que la Nature,
Et coulait une vie aussi douce que pure...
Pour le sage éclairé, ce temps existe encore.

Sylvain Maréchal, Dieu et les prêtres

#11 lucas

lucas

Posté 17 décembre 2003 - 00:30

:mrgreen: c etait quoi le contrat...?

#12 Tim

Tim

    Timinus


Posté 17 décembre 2003 - 14:03

je me rapelle l'avoir tester avec un IA sauf que l'ordi était vachement long a jouer:?

*Sa seigneurie le prince du clan des bouffeurs de Yabon !
*Détenteur de la baffe d'or administrée par Gamall le 19/11/07

Epilost Graphisme et délires
PixelNoob Une Web-émission, sur les jeux video


#13 lucas

lucas

Posté 18 décembre 2003 - 17:51

dites...
je n arrive toujour pas a bouger mes pieces...
ya personne qui sait coment faire.... :|
hein...
pleaaaaase! :D

#14 Duncan Imrryran

Duncan Imrryran

    Truite hors-sujet


Posté 21 décembre 2003 - 01:53

Citation

Within the game, simply activate the Chessboard square, and all of the pieces and squares for the chessboard will be created and move themselves into position. You can move a piece by simply activating it, and then activating the square or enemy piece you want it to move to. Castling can be done by activating your king, and then activating one of your rooks, or vice versa. The choice to castle will only be avalable when it's actually possible to do so.

Dans le jeu, activez simplement l'échiquier et toutes les pièces et le plateau seront créés e se mettront d'elles-mêmes en position.
Vous pouvez bouger une pièce simplement en l'activant puis en activant le carré ou l'ennemi où elle doit aller.
On peut roquer en activant le roi puis une des tours ou vice versa. Ce ne se fear que si le mouvement est possible.

la traduction est faite à l'arrache mais doit être correcte.

#15 KriSpr0lls

KriSpr0lls

Posté 22 décembre 2003 - 12:15

Tu donne des nouvelle tu dis si c'est bien.
Perso j'ai déja essayé de me mettre aux échecs, téléchargés un plug, impossible de gagner. L'ordi m'affichait les 67890086554490 possibilités différente de jouer(pour lui) et en combien de coup il allait me laminer.
Impossible de gagner.
Puissament décourageant. Me suis mis au dames :mrgreen:

#16 Zubustou

Zubustou

    Ha ha HAHAHAHA Gnéhéhéhéhéhé depuis 2006


Posté 22 décembre 2003 - 12:53

de toute facon, ma tactique ne marche pas contre les ordinateurs

Aubustou tape vite
et surtout dans la gueule
- Marmotte Milka, 28 juin 2012 à 21:27


#17 manwë(petit gros souffreuteu)

manwë(petit gros souffreuteu)

Posté 29 décembre 2003 - 00:11

il est pas mal l ia est pas mal (par contre j ai vu que l ia envoi des piece en suicide si on lui propose une piece voila voila) un peu lent a reflechir mais pas aussi lent qu un de mes pottes.... par contre faut mettre un peu de temp pour comprendre quel piece (c ecrit ) mais en plein jeu on a pas trop  le temp de voir pris par une demence d envoyer sa reine pour un eventuelle echec et math alors que ce chandelier n etait autre que la reine adverse qui va vous bouffer :arrow: .  faut aller a balmora a l auberge des huits plat a droite et en haut  de la guilde des guerrier  puis aller sur un carre blanc cliquer dessus mettre un joueur ordinateur puis pour jouer c'est le bouton ACTIVER pour  selectionner le pion voulu puis le meme bouton (ACTIVER) pour faire bouger la piece voila voila . faite des sauts sur le comptoir tabasser vos cd en attendant .bonne chance contre l ia suicidaire quand on lui propose des piece a bouffer.

je passe l antenne

#18 lucas

lucas

Posté 05 janvier 2004 - 19:10

bonjour
de toute façon le mec qui a inventer ce mod devrais essayer la peche car en plus d etre nul au echec quand tu le fou echec e mat le roi disparait comme n importe quel piece et en plus tu peu continuer a jouer......
nul a chier ;)
mais l idee etait bonne
ça pourrait peut etre donne l idee d une quete,gain d intelligence,nivau,etc
pour ça,de toute façon,il faudrai ameliorer le niveau du mod....
avis aux modeleurs

#19 daedalus

daedalus

Posté 12 novembre 2007 - 02:19

je l'ai tester sa c'est deroulé bien (euu c'est francais sa ? ) l'I.A. a reussi a me faire peur mais je faisai pas attention au final j'ai gagner j'ai ranger le jeune en mode mini et aucun problemes avec ce mods :orc: sauf que c'est tres long mais dans la realité aussi :good:




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